Quartier 17 – Capital – Réponses des candidats au sondage

Les rues conviviales :

Plusieurs rues à Ottawa sont dangereuses pour les cyclistes et les piétons et trop de quartiers n’ont pas d’options abordables et convenables de transport en commun. Des rues mal conçues découragent un style de vie sain et actif et minimisent les options de transport. En 2013, le conseil municipal a adopté une politique de rues conviviales qui placera plus d’importance sur la conception de rues pour les rendre accessibles aux gens de tous âges, de toutes habiletés et types d’usagers (piétons, cyclistes et usagers du transport en commun, ainsi que les véhicules).

Candidate

 

*indicates incumbent

Si vous êtes élu(e), vous engagez-vous à prioriser les piétons, le vélo et un système de transport en commun plutôt qu’un système axé vers les automobilistes pour satisfaire la croissance future de la demande de transport dans le secteur urbain? Si vous êtes élu(e), travaillerez-vous pour vous assurer que toutes les nouvelles routes et les projets de réfection de routes existantes ìntègrent les principes des rues conviviales? Le nouveau Plan directeur des transports de la ville augmente le financement pour l’infrastructure cycliste, mais retarde certains investissements pour plus de plus de 15 ans. Si vous êtes élu(e), veillerez-vous à augmenter  le niveau global d’investissement et à accélérer le rythme de mise en oeuvre?
Scott Blurton  YES – This is a key part of my « Transportation Choice » platform. I would work with the City to develop a Congestion Pricing system to charge drivers for using roads based on their level of congestion. I would advocate using these funds to keep transit fares low, improve service and routes and reduce property taxes.  YES – In the long term. In the near-term, I would focus on the most congested and/or dangerous streets and intersections in Ottawa to ensure that we cut down on the fatalities that have happened far too frequently.  YES – I would focus on developing the pedestrian bridge at 5th and Queen Elizabeth while building support on Council for pedestrian crossings across the Rideau Canal from the Glebe into Old Ottawa South and Heron Park so that people can move from south to north and back again while feeling safe on their bikes.
David Chernushenko*  YES – Complete Streets policy development and implementation has been and will continue to be a top priority for me. Main Street will be redeveloped in my ward this term: a critical learning experience for all of us in terms of Complete Street design and implementation.  YES – Yes, each in their own appropriate way. There is no one-size-fits-all model, so we’ll need to try a variety of approaches  YES – I believe we need to double the annual amount.
Espoir Manirambona  YES – affordable public transit is key. I want transit to be free, but at a minimum we should significantly reduce fares. pedestrians should be given the highest priority as walking is the most sustainable way of getting around. Car use should phased out as quickly as possible.  YES – We should reduce the number of roads in my view but yes the ones that we have now and the ones that might be absolutely necessary should be transformed into complete streets.  YES – Big yes. once again, car use is a disaster on so many fronts and should be phased out.

 

Le changement climatique :

Environ 75 p. 100 des émissions de gaz à effet de serre du Canada sont le résultat d’activités qui ont lieu dans les villes et les municipalités ont un contrôle direct ou indirect sur environ la moitié de ces émissions. En 2014, la ville d’Ottawa a adopté un nouveau Plan de gestion sur le changement climatique.

Candidate

 

*indicates incumbent

Êtes-vous d’accord que les changements climatiques d’origine humaine sont un défi urgent et que tous les ordres de gouvernement ont leur rôle à jouer pour aider à réduire les émissions de gaz à effet de serre de la communauté? Si vous êtes élu(e),  allez-vous appuyer le mise en oeuvre  complète du Plan de gestion de la qualité de l’air et des changements climatiques de la Ville d’Ottawa, y compris les items mentionné dans la planification budgétaire de 2015? Le Plan de gestion de la qualité de l’air et des changements climatiques a comme modeste objectif la réduction de réduire les émissions de gaz à effet de serre de la ville d’Ottawa de 20 p. 100 par habitant d’ici 2024, mais laisse beaucoup de latitude pour permettre de nouvelles initiatives dans les années à venir. Si vous êtes élu(e), appuierez-vous des mesures visant à surpasser l’objectif actuel?
Scott Blurton  YES – The debate has long been settled. Now is the time for action.  YES – I think this provides an opportunity to improve the economic efficiency of the city. Any released greenhouse gas emissions are waste products that don’t provide any economic benefit to the city. By cutting down on our GHGs, we can make ourselves more competitive in our energy use.  NO – Politicians have a long history of committing to targets and then doing nothing to meet them. I would focus my efforts on meeting our current target first before committing to additional targets. Furthermore, I would prefer to focus on economic prices for carbon and activities that produce GHGs such as a congestion pricing system instead of political targets.
David Chernushenko*  YES – I hope that public support will swing back to make it easier for those of us who get the severity of the problem to see some real action. Like congestion pricing.  YES  YES – We must aim for 80% by 2050, but that will require a major shift in opinion from my colleagues on Council and their constituents (some of mine too).
Espoir Manirambona  YES – And that means doing some radical things like producing only what we need, locally and in an egalitarian and sustainable way. That means developing a new economy/society that will look quite different then what we’ve had. that means a more equal distribution of economic and political power. that means wanting a radical, positive transformation of ourselves and society. getting to the real roots of our environmental challenges.  YES – My guess is its probably weak (do to city hall having been dominated by capitalists for so long)  so id want to go a lot further, always tying it to democratic and social justice issues.  YES – We can do a lot better. heavily consulting with environmental groups and experts, community groups. As Naomi Klein explains in her new book « This Changes Everything: Capitalism vs. the Climate », such a plan would require radically transforming ourselves, our economy and how we relate to one another and Mother Earth. We’ll need strong social movements and activist-conscious-councilors elected to only serve the public interest.

 

L’eau propre et les bassins hydrographiques sains :

Chaque fois qu’il pleut, un cocktail de contaminants (comprenant des bactéries, des produits chimiques, des carburants et des métaux lourds) se déversent directement dans nos rivières et nos ruisseaux, en passant par un réseau d’égouts pluvial souterrain. Écologie Ottawa demande que la Ville d’Ottawa respecte son engagement à élaborer une Stratégie sur le milieu aquatique qui aura comme objectif d’améliorer la gestion des eaux pluviales, d’investir dans une infrastructure verte, de réduire les inondations, de protéger nos ruisseaux et de s’assurer que c’est sécuritaire de nager et de pêcher dans nos rivières.

Candidate

 

*indicates incumbent

La ville d’Ottawa est en train d’élaborer une Stratégie sur le milieu aquatique qui fournira un cadre d’action pour promouvoir l’eau potable, qui réduira les toxines dans nos rivières, et qui protégera nos communautés des inondations qui ont lieu lors de temps violent. Si vous êtes élu(e), allez-vous appuyer l’élaboration d’une Stratégie solide et la priorisation des investissements requis pour réaliser les objectifs de la Stratégie? La Déclaration de principe provinciale (DPP) d’avril 2014 demande aux services d’urbanisme de promouvoir des mesures d’infrastructure verte (tel s les parcs, les réseaux d’eaux pluviales, les zones humides, les arbres de rues, les forêts urbaines, les canaux naturels, les surfaces perméables et les toits verts) pour réduire les dépenses, protéger les écosystèmes et pour s’adapter aux conditions météorologiques extrêmes. Si vous êtes élu(e), prioriserez-vous l’infrastructure verte pour adresser les besoins en matière de gestion de l’eau. La production d’eau propre pour la consommation publique a diminuée durant la dernière décennie à Ottawa (c.-à.-d. que nous utilisons moins d’eau). Entre 2004 et 2013, la quantité d’eau propre produite et utilisée à l’intérieur de la Ville d’Ottawa est passé d’un peu plus de 125 000 millions de litres à environ 100 000 million de litres (sans inclure les puits privés). Si vous être élu(e),  est-ce que vous vous engagez à continuer cette tendance en priorisant les mesures de conservation d’eau pour réduire la consommation de 3 p. 100 par année?
Scott Blurton  YES – When I first arrived in Ottawa, I was surprised by everyone I met advised not to swim in the water at Mooney’s Bay. Where I was raised, access to clean water, both for drinking and for swimming. As Councillor, I want work with a Coalition of the Green to clean up our rivers so that they become a source of pride for our community.  YES – While we are blessed by one of the world’s largest inventories of fresh water, we must still work hard to use our bounty as efficiently and sustainably as possible. Green Infrastructure provides an opportunity to make investments today that will pay dividends for decades to come.  YES – I would. There are many new techniques, innovations and technologies that allow us to use less water to accomplish the same activities that sustain our lives. As Councillor, I look forward to working with the City to investigate them.
David Chernushenko*  YES – I am particularly keen to promote alternative storm water management methods at the community level for new developments, both urban and suburban. Less hardened landscape, free roofs, water retaining landscaping, etc. Our pilot project on Sunnyside Avenue will be a valuable start.  YES – We are doing a poor job of requiring planting of trees along streets where there is the potential for them to become large street trees. Too great a priority is given to underground parking being allowed to go to the edge of the sidewalk.  YES – Our challenge is going to be the adoption of a pricing system which continues to encourage water conservation, while at the same time generates enough revenue to pay for delivery to every home of affordably-priced, clean water.
Espoir Manirambona  YES – Strongly agree, the water supply should also be free of any medications such as fluoride. I hope ecology ottawa will join the growing call for fluoridation free water. http://www.fluoridefree.ca/  YES  YES – Agreed. conserving water should be a key priority. One way to do that is to significantly reduce production/consumption of unnecessary goods and services.

 

La santé des arbres urbains :

Candidate

 

*indicates incumbent

L’infestation de l’agrile du frêne est responsable de la dévastation de millions d’arbres à travers la ville d’Ottawa, y compris environ 25 p.c. des arbres en milieu urbain. Pour faire face à ce problème, des organismes et des particuliers, y compris la Ville d’Ottawa, collaborent vers un objectif collectif de planter un million d’arbres dans la capitale nationale comme contribution pour les célébrations du 150e anniversaire du Canada, en 2017. Si vous êtes élu(e), allez-vous appuyer et prioriser des investissements pour atteindre ce but? La Ville d’Ottawa a annoncé son intention d’élaborer une nouvelle Stratégie d’aménagement forestier. Si vous êtes élu(e), supporterez-vous l’élaboration d’une stratégie forte et les investissements nécessaires pour atteindre ses buts?
Scott Blurton  YES – I would but we have to diversify our tree stock here in Ottawa to insulate us from future invasive pest infestations. For too long, we’ve focused on one tree species for financial or aesthetic reasons that have left us vulnerable to pests. Nature has it right. Species diversity is the way to go.  YES – When I came to Ottawa, I was impressed by how trees and forests were integrated into the community and how these trees improved temperature control, aesthetics and the general quality of life. As Councillor, I would bring my focus to the diversity and sustainability of the FMS to ensure that Ottawa is not vulnerable to future pest infestations.
David Chernushenko*  YES –  With city budgets at the breaking point, we are going to want to create a strong partnership with private citizens and commercial landowners to get behind a massive planting program of (sufficiently diverse) species of trees.  YES
Espoir Manirambona  YES – We should also have a plan to encourage organizations/households to go paperless.  YES

 

Le projet d’oléoduc menace l’eau d’Ottawa et ses collectivités

La compagnie Trans-Canada veut transporter plus d’un million de barils par jour de pétrole extrait des sables bitumineux à travers la ville d’Ottawa et traverser la rivière Rideau, un site de patrimoine mondial, en route vers les terminaux d’exportation de l’Est du Canada. Le projet d’oléoduc « Énergie Est » menace les collectivités et les cours d’eau situés le long du tracé du pipeline.

Candidate

 

*indicates incumbent

Pensez-vous que la ville d’Ottawa devrait mener une évaluation approfondie et indépendante des risques et des coûts que le projet d’oléoduc  Énergie Est présente pour la santé des collectivités et des cours d’eau de la ville d’Ottawa?  Est-ce que vous vous opposeriez à l’oléoduc Énergie Est, si c’est démontré qu’il présente des risques pour la santé de l’eau, du climat et des collectivités de la ville d’Ottawa? Est-ce que la Ville d’Ottawa devrait intervenir dans la revue du projet de l’oléoduc Énergie Est de  l’Office national de l’énergie afin de s’assurer que les intérêts des résidents d’Ottawa soient bien représentés? 
Scott Blurton  NO – I support the Mayor’s strategy to pursue special observer status at the NEB hearings and to work with the province of Ontario as their status as an intervenor on the environmental assessment due to their superior expertise in the fields of environmental assessment and natural resource development.  YES – We would also have to compare the environmental impact of the Energy East Pipeline with the environmental impact and risks from transportation of oil through Ottawa by train that would be inevitable if Energy East was not approved. I will support the safest option for Ottawa’s water, climate and communities.  NO – I agree with the Mayor. We should seek Special Observer status and work with the Province of Ottawa in their position as intervenor due to their superior expertise in the fields of environmental assessment and natural resource development.
David Chernushenko*  YES – Maybe. There are several processes now underway. It may be just as effective to latch on to the provincial initiative here.  YES  YES
Espoir Manirambona  YES – Do we really have to? id say lets save the time and money. dont have to be a rocket scientist to figure out that tar sands flowing anywhere its not suppose to is probably a bad idea :). keep it in the ground!  YES – i already do 🙂 the city of ottawa could also issue a statement declaring the growing call to shut down the tar sands and focus on producing local green energy.  YES

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